...
'Diesel Global Warming, Great Wall of China', 'Diesel-Global Warming, London'....
'Diesel-Global Warming, North Pole', 'Diesel-Global Warming, New York'...
'Diesel-Global Warming, Paris', 'Diesel-Global Warming, Rio'...
'Diesel-Global Warming, Venice', 'Diesel-Global Warming, Rushmore mountain'
Advertising Agency: Marcel, Paris, France.
Creative director/Copywriter: Frederic Temin
Art directors: Nicolas Chauvin, Romin Favre
Photographer: Terry Richardson
Jean markası Diesel'in 2007 ilkbahar-yaz koleksiyonu için hazırladığı reklam kampanyası 'Global Warming Ready'; 'Küresel Isınma' teması üzerine kurgulanmıştı. Kampanya sayfasında 'Küresel Isınma'ya karşı yapılabilecek on şey esprili bir şekilde aktarılırken, stopglobalwarming.org'a da bağlantı veriliyordu.
Diesel'in kreatif direktörü Wilbert Das’ın yönetiminde çekilen reklamda New York, Venedik, Paris, İstanbul küresel ısınmadan etkileniyor ve İstanbul’da Haydarpaşa Tren İstasyonu çöl olurken, New York sular altında kalıyor...
Kimileri Diesel'in bu reklamına tepki göstermiş; dünyada iklim değişiklikleri yüzünden canlılar ölürken ve ilerleyen yıllarda daha ciddi tablolarla yüzyüze kalmamız kaçınılmazken, Diesel'in 'Küresel Isınma' gibi önemli bir sorunu popüler kültüre malzeme yaparak, konuyu hafife aldığını düşünmüştü.
Diesel'in kreatif direktörü Wilbert Das ise konuyla ilgili olarak; Diesel'in uyuşturucu kullanımından, üçüncü dünya ülkelerindeki fakirliğe kadar türlü küresel sorunu kampanya konusu yaptıklarını belirtip, bunun gibi konulara yaklaşımlarını ortaya koymuştu.
Konuya o noktadan yaklaşım tabii ki tartışmaya açık. Hatta Diesel'in 'Küresel Isınma'yla yaptığını; popüler kültür içinde 'normal'leştirmek olarak görüp; bunun insan davranışlarına etkisinin de 'normal'leşen şeylere karşı gereken ciddiyeti-önemi göstermekten uzak kalmak olacağı, şeklinde yorumlamak bile mümkün. Arzu edenler yine buna benzer bir 'normal'leştirme konulu yazıyı; 'Etrafta'da Uli Holz eserleri üzerinden gidilerek değinilen, 'Kültür, estetik ve...' başlığı altından da okuyabilirler...
Fakat ben, her ne kadar zaten Diesel reklamlarını beğensem de, ya da enteresan fotoğraflarıyla dikkat çeken Terry Richardson da bu projede olduğu için dikkatimi daha da çekmiş olsa da; şu an burada sadece bu reklamı 'iklim değişiklikleri'ne bir kez daha dikkat çekmekte araç olsun diye aktarıyorum.
Bir saç tasarım stüdyosu için proje geliştirirken; tüm gün ofiste reklam fotoğrafçılarının konuyla ilgili çalışmaları arasında hayli vakit geçirdim. Onlardan biri de Terry Richardson idi. Fırsattan istifade Onunla ve Diesel reklamıyla, konuyu bir kez daha küresel ısınmaya bağlamak istedim.
Terry Richardson çalışmalarını görmenizi tavsiye ederim. Diğer fotoğrafçılardan ilerleyen post/gönderilerde bahsetmeye devam edebilirim. Fakat, şimdiki mevzumuza dönersek; umarım iklim değişikliklerinin başımıza açacağı dertlerin farkına varmışsınızdır ve bu bilinçle hareket etmeye etrafınızdakileri de uyarmaya, yönlendirmeye başlamışsınızdır.
Öyle değilse ya da konuyla ilgili biraz daha bilgiye gereksinim duyuyorsanız; anımsatayım, blogumdaki 'Uygunsuz Gerçek' başlığından, küresel ısınma ve iklim değişikliklerini konu eden diğer yazılarıma ya da Vikipedia'daki Küresel Isınma başlığından; etkileri, nedenleri, tarihçesi gibi daha teknik detaylara da erişmeniz mümkün.
via
@ Lyn:
YanıtlaSilDiesel'in bu birinci derecede hayati konuyu, ele alış şekli bence son derece başarılı. Popülist diyenler, önce kendilerinin bu konuda ne yapıp ne yapmadıklarına baksınlar!
Filmi sinemada kaçırınca, canımın ichi netten indirmişti de izlemiştik. Ki bence Al Gore'un yaptığı mevzuyu daha da basitleştirmekten öteye gidemiyor. Ve fakat adam da ne yapsın? Red Neck White Trash Amerikalılara nasıl laf anlatacak ki başka türlü?! >:-(