Celtic Woman 'A New Journey'

Hafta sonu, İstanbul'da açık güzel bir hava var. Deniz, bu havalara özgü lacivertine bürünmüş ki, bu sevdiğim görünümlerinden biri.

Bu kentin birçok yüzü var.
Evet, denizin havaya göre değişen rengi de, bunun görülesi, yaşanası bir parçası.

Hafta sonu ofise gitmek; aklımda başka planlar varsa, çok isteyerek yapacağım bir şey değil.
Doğaldır ki, biraz çekilmez olup, söylenebilirim de. Fakat, Şu an belki de burada bozulan planlarıma üzülüp, trafikten şikâyet edecekken; yolda fark ettiğim bir durum yüzünden, halimden gayet memnunum.

Motorla Üsküdar'dan Beşiktaş'a geçerken, tadımlık da olsa deniz havasının keyfini çıkardım. Sahilde, olası şehir turlarının bir parçası olarak, İstanbul'un açan erguvanlarını ve boğazı görmeye meraklı bir turist topluluğunun, turlarının hareket edeceği vakti beklerken,
heyecanlı konuşmaları arasında fotoğraf makineleriyle hayran kaldıkları boğazın görüntülerini almaya çalışmalarına tanık oldum.

Onların nasıl bir gözle kenti gördüklerini duyumsamaya çalıştım. Yıllardır bu kentte yaşarken, bu güzelliklere nasıl aşina olduğumuz ve artık bizim için sıradanlaşabilmiş olduğunu, nasıl o heyecanı kaybedebildiğimizi fark ettim bir kez daha.

İstanbul'u, 'âşık olunan hoş bir bayan' olarak düşünürsek; öyle gözüküyor ki, kent sakinleri olarak bizler;
zamanın en tutkulu aşkları bile vardırabildiği bir noktadayız. Kaprislerini çekmekten yorulduğumuzdan, o çarpıcı güzelliğini sadece arada fark edebiliyoruz. Çünkü dışardan bakan değiliz, içinde onunla yaşayanız. Bu da bir süre sonra, tüm güzelliklerini gözümüzde sıradanlaştırabiliyor.

Sonra, bu güzelliğe dışarıdan bakıp hayran olan birini fark ettiğimizde, neye sahip olduğumuzu anımsıyoruz. Meğer, kaprislerinden yorulduğumuz aşkımız (İstanbul); hayran bırakan tüm güzelliğini barındırmaya devam ediyormuş da, zamanla biz göremez oluyormuşuz.

Hafta sonu için, birkaç sergi gezdikten sonra Beyoğlu'ndaki teras kafeleri keşfetme planımı ertelemek durumunda kaldım. Ama bunu önemsemedim, sonra da yapabilirim. Çünkü
İstanbul, farklı yüzleriyle her gün yenilenip onu yaşamamız için burada bekliyor. Önemli olan yaşam telaşı içinde bunu fark edebilmek.

'Pekiyi, bu farkındalık ve enerjiyle ofiste çalışılabilecek mi?', derseniz. Zihin, farklı bir atmosferle meşgul edilirse; çok da verimli çalışılabildiğini biliyorum. Ben bunun için, şu an
'Celtic Woman' müziklerini kullanmayı tercih ettim. Yani İstanbul'dan İrlanda'ya mistik bir yolculuğa çıkacağız.

'Celtic Woman'; geleneksel Kelt şarkılarını modernize edip yorumlayan, hoş bayanlardan oluşan bir grup.

Kelt müziğine ayrı bir ilgim vardır. Zihnimi görkemli, masalsı atmosferlere taşıyıp; sınırsız dingin ovalarda
hayal gücümü serbest bırakmama olanak tanıması da cabası.

İster benim gibi Kelt müziğine meraklı, isterse yeni tanışıyor olun; tüm tınılarıyla ruhunuza ulaşan 'A New Journey' albümünü bir kez olsun dinlememezlik etmeyin, derim.

Bu tür müzikler; hoş bir mekanda bir dostunuzla sohbet ederken, arkada fon müziği olarak da size eşlik edebilecek türden
. Bırakın, o arkada çalsın, siz başka şeylerle meşgul olun. O, verdiği özgürlük, canlılıkla; siz fark etmeden bilinçaltınızı tetikleyecektir.

'Celtic Woman'ın son albümleri 'A New Journey' yakın zamanda piyasaya çıktı. İlk albümleriyle Amerika'da Platin Plak almış ve Bilboard dergisinin dünya listelerinde haftalarca 1 numarada kalmışlardı. Bu albümleri de, geçtiğimiz yıl yayınladıkları ilk albümleri kadar başarılı.

Ben buradan dinletebilmek için, hafta sonu müziği olarak; 'A New Journey' albümünden, 'The Sky and the Dawn and the Sun'ı seçtim.
Alttaki butona tıkladığınızda, Last.fm aparatı aracılığıyla parçayı dinleyebileceksiniz. Last.fm yakında Türkçe arayüzü ile hizmete geçecekmiş, bu da güzel bir haber.

Celtic WomanThe Sky and the Dawn and the Sun

İlgili linkler: 'Celtic Woman' web sayfası. Wikipedia'da Celtic Woman. Amazon'da A New Journey (albümdeki diğer parçalar da buradan tadımlık dinlenebilir).

1 yorum:

  1. Ben celtic women hayranıyım ama haklarında çok az şey biliyorum. Sen onları sanki yakından taıyorsun, bana biraz bilgi gönderirmisin? Yada bağlantı kur e mail yolla...
    alvera_carlos@hotmail.com
    tropikal_adam@hotmail.com
    ikisinden birinde bana ulaşabilirsin. Kesin bi şey yap...

    YanıtlaSil

Merhaba! Flynxs | Lynist weblog yorum bırakma alanındasınız.
Ziyaretiniz, ve yorumlarınızda Türkçe Yazım Kuralları'na göstereceğiniz özen için teşekkür ederim!

İçerik hakkında ne düşünüyorsunuz? Konuyla ilgili düşüncelerinizi, hissettiklerinizi, alttaki metin kutusuna yorumunuzu -isim, e-posta, varsa web site gibi detayları da belirterek- bırakarak paylaşabilirsiniz (yorumlarınızda bold, italik görünüm ve link vermek için < b>, < i>, < a> gibi bazı HTML etiketlerini de kullanabilirsiniz).

Saygı sınırlarını aşan ifadeler ve spam içerikli olası yorumlara yer vermemek için, bu blog'da yorumlar, onaylandıktan sonra yayımlanır. Yorumunuzu gönderdikten sonra burada eş zamanlı olarak görüntüleyemezseniz, endişelenmeyin, bu sebepledir.

Flynxs altındaki tüm yorumlardan anında haberdar olmak için yorumlara RSS ile abone olmayı unutmayın. (Bknz: RSS nedir?, Feedlerimi Nasıl Yönetirim?)

Olası soru, öneri ve görüşlerinizi bana, isterseniz 'gmail' adresim 'flynxs.blogspot' üzerinden de iletebilirsiniz...