Tıkla Keşfet!, Blogger Edit

...Tıkla keşfet! Her defasında senin için, blogdan seçilmiş farklı bir Lyn yazısı görüntülensin. Tıkla Keşfet! Tıkla..


'draft.blogger' ile Blogger'da Gezintim, başlıklı yazımda; Blogger'ın 'video ekleme' özelliğini test ettiğinden bahsetmiştim. Görüyorum ki artık bu özellik herkes için aktiflenmiş. Blogger, kendini bebek adımlarıyla geliştirmeye devam etse de, bazılarımız Blogger'ın default özellikleri yanında bloglarımızı, daha 'özgür' düzenlemek istiyebiliyoruz.

Blog görünümlerimiz; bir anlamda bloglarımızın karakterlerini yansıtıyorlar. Tasarım, blog görünümleri; blog içeriğine gösterdiğimiz özen kadar önemli.

Bloguma eklediğim yeni zamazingoları ya da zaman zaman yaptığım değişiklikleri buradan da yazarak belirtiyorum. Umuyorum, istifade ediliyordur.

Blogumdaki bu değişikliklerden sonuncusu; (Blogger bunu kendi bünyesine eklemleyene kadar) bundan sonra yan menüde göreceğiniz; 'Rastgele Yazı Göstergeci', 'Keşfet!' bölümü.

'Keşfet!' yazısına her tıkladığınızda, şansınıza blog içersinden (random) rastgele bir konu görüntülenecek. 'Arşiv' bölümünden tüm konulara erişmek mümkündü ama, böylesi daha hızlı ve eğlenceli. Tıkla Keşfet!

Benzer rastgele yazı eklentisini bloglarında uygulamak isteyecekler, 'Blogger Feeling Lucky Widget (Random Post)' başlığından, bunu kolayca yapabilirler.

Dikkat ettiyseniz, bu gönderi/post'un görünümü diğerlerinden biraz daha farklı; yazının sağında yeni bir 'spot yazı alanı' var. Bu ve benzeri uygulamalar için, www.mandarindesign.com'dan yararlanabilirsiniz.

beautifulbeta.blogspot.com ve purplemoggy.blogspot.com ise, Blogger düzenleme, değişikliklerinde yararlanabileceğiniz diğer pratik kaynaklar.

8 yorum:

  1. ben zaten kullanıyordum güzel bir eklenti blogger için

    YanıtlaSil
  2. Arşivden rastgele yazı göstermek güzel bir özellik olmuş. Eski yazılara dönüş yapmak yeni okuyucular için de faydalı...
    Keşke bir de seçilmiş yazılar arasından randomly yazı veren T2001 modeli olsa bunun.

    YanıtlaSil
  3. bomba gibi dönmüşsün :)

    çok eğlenceli ve faydalı bilgiler, kendi blogumda da kullanacağım. teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim, yengeç, zafer, oky :)

    zafer, ben de çok yer kapladığı için, yüzü bulan "keşfetmek için bak" bağlantılarımı randoma bağlayıp her gürüntülenmede on tane göstermenin yolunu düşünüyorum.

    wordpress için eklentiler var ama pek değerli bloggerımız için tricklerini bulmak gerekiyor, böyle şeyler için maalesef.

    yakuter'in 'rastgele sözler eklentisi' vardı; blogundan görüntülenmesini isteyeceğin postların linklerini, ona uyarlayıp görüntüleyebilirsin belki...

    YanıtlaSil
  5. bilgi için gerçekten sağol baktığım kadarıyla herkes değişik widgwetler arıyor vereceğim adresde binlerce kategori edilmiş widget kodları var
    www.widgetbox.com
    umarım hepinizin işine yarar

    YanıtlaSil
  6. birçok widget seçeneği var gözüküyor, önerin için teşekkürler, @TR...

    blogları/web sayfalarını gereksiz bir dolu şeyle karmaşıklaştırmamak gerek, diye düşünüyorum. dikkat dağıtmayan, kullanımı kolay yerleşimler tercih edilmeye çalışılmalı...

    YanıtlaSil
  7. Benim de bloğum da link listesi coşmuştu, ben ise çözümü "aç kapa artema" adını verdiğim tıkladıkca açılıp uzayan bir widget yerleştirmekte buldum. Adına gavurlar peek-a-boo diyorlar ama benim taktığım isim bile bundan güzel. Rastgele yazı göstergecini ben de ekliycem bloğuma teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. :) evet, senin uydurduğun isim daha eğlenceliymiş, mert. gizleme fonksiyonunu beğendim; isteyenin, reklamların dikkat dağıtıcılığından, tıklayıp gizleyerek kaçabilmesi de iyi olmuş. yalnız, internet okur-yazarı olmayı artık okullarda öğrenmeye başlayacak yurdum insanı(!), nereye tıklayınca neyi açabileceğini bilebilecek mi, o beni biraz düşündürdü.

    rastgele yazı göstergeci, hızlı ve pratik olduğu için oldukça kullanışlı; ziyaretçiye konu başlıklarını okuyup, hangisine bakmak isteyeceğine karar vermesi için düşünme fırsatı vermeden, minik bir oyuna dönüştürerek zaman kazandırıyor.

    YanıtlaSil

Merhaba! Flynxs | Lynist weblog yorum bırakma alanındasınız.
Ziyaretiniz, ve yorumlarınızda Türkçe Yazım Kuralları'na göstereceğiniz özen için teşekkür ederim!

İçerik hakkında ne düşünüyorsunuz? Konuyla ilgili düşüncelerinizi, hissettiklerinizi, alttaki metin kutusuna yorumunuzu -isim, e-posta, varsa web site gibi detayları da belirterek- bırakarak paylaşabilirsiniz (yorumlarınızda bold, italik görünüm ve link vermek için < b>, < i>, < a> gibi bazı HTML etiketlerini de kullanabilirsiniz).

Saygı sınırlarını aşan ifadeler ve spam içerikli olası yorumlara yer vermemek için, bu blog'da yorumlar, onaylandıktan sonra yayımlanır. Yorumunuzu gönderdikten sonra burada eş zamanlı olarak görüntüleyemezseniz, endişelenmeyin, bu sebepledir.

Flynxs altındaki tüm yorumlardan anında haberdar olmak için yorumlara RSS ile abone olmayı unutmayın. (Bknz: RSS nedir?, Feedlerimi Nasıl Yönetirim?)

Olası soru, öneri ve görüşlerinizi bana, isterseniz 'gmail' adresim 'flynxs.blogspot' üzerinden de iletebilirsiniz...