Sualtının En İyileri, Tatil, Kitap


Tüm dünyada çok ilgi gören bir konu; sualtı fotoğrafçılığı ve video çekimi.

www.sualtifotovideo.com ise; Türk sualtı fotoğrafçılarını teşvik etmek ve başvuru kaynağı olmak üzere kurulmuş, konuyla ilgili internet üzerindeki ilk ve tek Türkçe web sitesi ve her ay bir fotoğraf yarışması düzenleniyor.

"Alışveriş Denizi" Tepe Nautilus’ta, ziyaretçilerin beğenisine sunulan
sergide; Yıllık Fotoğraf Yarışması’nı kazanan ilk üç fotoğraf yanında, Aylık Yarışma Birincileri ve editörlerin seçtiği birbirinden güzel sualtı fotoğrafları, 3-19 Ağustos 2007 tarihleri arasında görülebilecek.

Bu hafta sonu, tatil için minik bir ara vereceğim. O zamana kadar sualtı görselleriyle oyalanıyorum. Nautilus'taki sergiyi görünce buraya da not düşmeden geçmek istemedim.

Tepe Nautilus'a uğradığınızda, sualtının en iyilerini görmeden gitmeyin.

İç açıcı tasarımı yanında içeriğiyle görülesi www.sualtifotovideo.com'da, "ustaların foto galerileri"; bu sıcaklarda eminim benim kadar sizin de ilginizi çekecek, tatil hayallerine dalmanıza yol açacaktır. Bir diğer hayal kurma aracı da sualtı resimleri sergisi, süresi henüz dolmadı, hayalleri gerçek yapma şansınız sürüyor.

Yanımda götüreceğim kitaplara karar vermeye çalışıyorum. Tatilde okunacaklar seçimime, katkılarınızdan memnun olacağımı belirteyim. En son hangi kitabı okudunuz ya da önerirsiniz?

5 yorum:

  1. Tatile her çıkışımda aynı telaşı yaşayan biri olarak farkettim ki, tatilde okunacak en iyi kitaplar biyografi, otobiyografi ya da günceler/günlüklerdir. Yine de yanıma mutlaka bir polisiye de alırım :) (İstisna, bu tatilde öykü ağırlıklı okumalar yapmaya karar verdim.)

    Önerilerime gelince:

    * Henri Troyat - "Çehov" - Biyografi
    * Yıldız Ecevit - "Ben Burdayım" - Biyografi
    * Katherine Mansfield - "Bir Hüzün Güncesi" - Günce
    * Tomris Uyar - Tüm Gündökümleri
    * Patricia Highsmith - "Trendeki Yabancılar" - Polisiye

    İyi tatiller efendim...

    YanıtlaSil
  2. Tepede görmüştüm bende :)

    YanıtlaSil
  3. Polisiye tercihimi J.C. Grange, Şeytan Yemini'nden yana kullanmıştım.

    Önerilerin içinde okumadığım, Katherine Mansfield "Bir Hüzün Güncesi"ydi; Virginia Wolf'un "kıskandğım tek yazış" diye bahsettiği bir yazarı, böylesine sağlam iki referansı da varsa, okuma listeme eklememem mümkün değildi zaten :)

    Henüz yarısını okuduğum Nietzsche'in Öpücükleri'ni de, yanımda götürüp bitirmeyi düşünüyorum.

    günlerin tortusu, çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. kitap önerisi için çok geç kalmadıysam, iletişim yayınlarından çıkan Sevgi Saygı'nın Gezgin adlı kitabını şiddetle tavsiye ederim. Kitap hakkında kısa bir bilgi blogumda var.
    Kadın yazar okumama önyargımı aşmamda çok büyük katkısı olan yazarı bir dene derim:)
    iyi tatiller...

    YanıtlaSil
  5. Emrah, önerin için çok teşekkür ederim. Öneri, anekdot ve alıntılarına her zaman açığım :) keyifle oluyacağım bir kitap keşfetmek, yeni bir dünya keşfetmek kadar önemli benim için.

    Gezgin'i; İletişim Yayınlarından, sevgili Hüsnü Abbas sayesinde, 2004'de okuma fırsatı bulmuştum.

    Hayır, tabii ki geç kalmış sayılmazsın; en azından bu güzel önerinle, Sevgi Saygı'nın Gezgin kitabının isminin, bir defa da benim blogumda geçmesine vesile olmuş oldun. Umarım böylece benim blog ziyaretçilerim de sayende, böylesi değerli bir yazarı daha keşfetmiş olurlar (öyle değillerse).

    Bu arada ismi geçmişken, Hüsnü Abbas'a da dikkat çekmek isterim ki pek çok yazarın emeği, onun sayesinde değer bularak edebiyat dünyasına dahil olmuştur. Kendisi Dünya Sürat Şampiyonluğu ve Dünya Hatasızlık Şampiyonluğu olan, dakikada yedi yüz civarı karakter yazabilen değerli bir dizgicidir.

    Dizgiciliğin ve Hüsnü Abbas gibi bir ismin önemini de bu fırsatla vurgulamış olmak için, belki popüler bir yazarın ismiyle bağlantı kurmak, bilmeyenler için konuyu daha dikkat çekici kılabilir; Hüsnü Abbas aynı zamanda, Orhan Pamuk'un karmaşık el yazısını çözüp kitap hâline dönüştüren ve Nobel Ödül Töreni'ne de onunla katılan kişidir.

    Peki, hazır önyargılar aşılmaya başlanmışken Sevdiklerim, Siri Hustvedt senin okuma listene dahil olabildi mi?

    YanıtlaSil

Merhaba! Flynxs | Lynist weblog yorum bırakma alanındasınız.
Ziyaretiniz, ve yorumlarınızda Türkçe Yazım Kuralları'na göstereceğiniz özen için teşekkür ederim!

İçerik hakkında ne düşünüyorsunuz? Konuyla ilgili düşüncelerinizi, hissettiklerinizi, alttaki metin kutusuna yorumunuzu -isim, e-posta, varsa web site gibi detayları da belirterek- bırakarak paylaşabilirsiniz (yorumlarınızda bold, italik görünüm ve link vermek için < b>, < i>, < a> gibi bazı HTML etiketlerini de kullanabilirsiniz).

Saygı sınırlarını aşan ifadeler ve spam içerikli olası yorumlara yer vermemek için, bu blog'da yorumlar, onaylandıktan sonra yayımlanır. Yorumunuzu gönderdikten sonra burada eş zamanlı olarak görüntüleyemezseniz, endişelenmeyin, bu sebepledir.

Flynxs altındaki tüm yorumlardan anında haberdar olmak için yorumlara RSS ile abone olmayı unutmayın. (Bknz: RSS nedir?, Feedlerimi Nasıl Yönetirim?)

Olası soru, öneri ve görüşlerinizi bana, isterseniz 'gmail' adresim 'flynxs.blogspot' üzerinden de iletebilirsiniz...