'draft.blogger' İle Blogger'da Gezintim

...Blogger'la şimdi tek sorunum; müzik veya video eklemeye kalktığımda, karşıma çıkardığı her biri farklı mahiyete sahip 'error' modelleri...

Niçin Blogger'da resim ekleme özelliği gibi, yazılara kolay bir müzik, video ekleme özelliği yok?...
Üç ay önce, 'Tümüyle Türkçe Blogger Görünümüne Geçiş!' yazımda, Blogger'daki yeniliklerden bahsederken, biraz da böyle sitem ediyordum.

Şimdi 'draft.blogger.com'da gezinirken, görüyorum ki;

En fazla 100 MB boyuta sahip AVI, MPEG, QuickTime, Real ve Windows Media dosyalarını kabul ediyoruz.
'Resim Ekle' özelliğinin yanına, bir de 'Video Ekle' özelliği ilave edilmiş.

Ayrıca, 'Sayfa Öğesi Ekleme' bölümüne ilave edilen; 'Blogda Ara' ve 'Anket' özellikleri de diğer yenilikler.

'Blogda Ara' ile; yeni başka bir sayfa açmadan, Blog bünyesinde açılan bir alanla, bulunan sonuçlar görüntüleniyor. Böyle olmasını beğendim. Fakat, bu açılan alan, yayımladığınız en son (gönderi) postun üst tarafında açıldığı için, arama alanını da aynı hizada olsunlar diye sağdaki navigasyon menüsünün en üstüne eklemem gerekti. Oysa arama alanı neredeyse, sonucu gösteren alan da default olarak kendiliğinden aynı hizada açılsa, daha kullanışlı olurdu, diye düşünüyorum. Deneyin!

'Anket' ise; soru, cevap seçenekleri ve anket süresini belirledikten sonra, menünüze yerleştirebileceğiniz kadar
kullanımı pratik. Denemek için blogumun sağ menüsüne minik bir anket de ekledim. Yanıtlarınızı merak ediyorum :)

Bu özellikleri kendi blogunuzda da kullanmak isterseniz;
(şimdilik) 'draft.blogger.com'dan giriş yapmanız gerekiyor.

2 yorum:

  1. blogger draf.blogger sayfasını yeni çıkan şeyleri denememiz için kullanıyor bence daha sonra normal giriş sayfasına ekliyor anket işi bence çok iyi oldu ben birde iletişim formu eklentisi bekliyorum isteyenin bir istemeyenin bin yüzü kara =)

    YanıtlaSil
  2. evet, yavaş da olsa gelişiyor blogger. istemeye devam :)

    aslında websayfasına eklemek için hazırda bir dolu google gereci var. google=blogger olduğuna göre; google'ın bunlar gibi gerekli araçları blogger bünyesine eklemlemesi kolay olsa gerek.

    iletişim paneli JotForm ile kolayca hazırlanabiliyor. hatta, ShiftDelete bünyesinde güzel bir anlatımı da mevcut. Ben JotForm'u denedim ama, nedense sayfaya sığdıramadığım (kaydırma çubukları kaldı etrafında, öyle görünmesinden de hoşlanmadım)için kullanamadım...

    YanıtlaSil

Merhaba! Flynxs | Lynist weblog yorum bırakma alanındasınız.
Ziyaretiniz, ve yorumlarınızda Türkçe Yazım Kuralları'na göstereceğiniz özen için teşekkür ederim!

İçerik hakkında ne düşünüyorsunuz? Konuyla ilgili düşüncelerinizi, hissettiklerinizi, alttaki metin kutusuna yorumunuzu -isim, e-posta, varsa web site gibi detayları da belirterek- bırakarak paylaşabilirsiniz (yorumlarınızda bold, italik görünüm ve link vermek için < b>, < i>, < a> gibi bazı HTML etiketlerini de kullanabilirsiniz).

Saygı sınırlarını aşan ifadeler ve spam içerikli olası yorumlara yer vermemek için, bu blog'da yorumlar, onaylandıktan sonra yayımlanır. Yorumunuzu gönderdikten sonra burada eş zamanlı olarak görüntüleyemezseniz, endişelenmeyin, bu sebepledir.

Flynxs altındaki tüm yorumlardan anında haberdar olmak için yorumlara RSS ile abone olmayı unutmayın. (Bknz: RSS nedir?, Feedlerimi Nasıl Yönetirim?)

Olası soru, öneri ve görüşlerinizi bana, isterseniz 'gmail' adresim 'flynxs.blogspot' üzerinden de iletebilirsiniz...