Spam'ci Shopping ve İlgisiz Blogbul!?

Blogbul.com ile ilgili değilim, biline...

Bir buçuk aydan fazla bir zamandır, üye olduğum için yakın zamana kadar blogumda yer verdiğim, blogbul.com linkini görmüş olmanız olası. Artık yok, linkini kaldırdım.
'Blogbul.com' dizindir, peki ama nasıl kullanılır?
Bununla ilgili açıklamanın olduğu bir sekme/sayfa olmayışı, eksiklik değil midir?
Üye kontrol panelindeki; 'işaretlerim', 'linklerim' kısmı ne işe yarar?
'teklif', 'giriş', 'oylar' ne demektir, bu değerler nasıl arttırılır? Arttırılınca ne olur?
Blogumdan blogbul.com'a giden ziyaretçileri görebiliyorum ama, buradaki kontrol paneline baktığımda kimseyi göndermemiş gözüküyorum. Meğer linkleme yaparken ID kısmını kullanmamışım, ama üye olduğumda o ID kısmı bana sunulan ilgili code parçasında yoktu ki?
Kategori ayarlarımızı başta yanlış seçtiysek, sonradan onları editleme şansımız niçin yok?
Link değişimi nedir? 'Tavsiyeler' kısmındaki; 'keyifli türkçe blog' linki; "Açılmaya çalışılan konum hiçbir zaman sonlanmayacak bir yönlendirme döngüsüne girdi." uyarısı veriyor, farkında mısınız? "zonenoktaorg ödüllü seo yarışması" nedir, bir şaka mı?!
Bekir Bilge kimdir?
Bir buçuk aydır Blogbul.com'a üyeyim fakat Blogbul.com'da bilgilendirme ve ciddiyet yetesizliği gördüğümden; blogumun Blogbul.com dizininden silinmesini ve sonucun tarafıma bildirilmesini rica ediyorum. (Maalesef Blogbul.com'da kendi üyeliğimi ve bilgilerimi silecek bir bölüm de bulamadım...) Bilginize...
Kendilerine de eleştirilerim ve sebeplerim yanında, dizinlerinden çıkma isteğimi iletmiş olmama rağmen, bir geri dönüş alamadığım gibi, an itibariyle blogumu dizinlerinde tutmaya da devam ediyorlar?!


(görüntülerin büyük halleri için üzerlerine tıklanabilir)

Bundan burada bahsetmemin nedeni; 'nasıl bir boş anıma geldi de, sorgulamadan oraya dahil oldum'un rahatsızlığını çekerken, bu tür hizmetlerden istifade etmeye kalkmadan önce etraflıca araştırıp sorgulamadan dahil olmamanın gereğine dikkat çekmek ve tabii ki bunun yanında, diğer olası blogbul.com kullanıcılarını da bilgilendirmek, bu durumun bir örnek olması.

Blogumda linkini görüp de memnun olduğum bir hizmeti tavsiye ediyorum sanıp, sayemde üye olanlardan da özür diliyorum. Ben de sizin gibi sadece denedim ve maalesef memnun kalmadım.

Oraya üye olurken siz de benim gibi pek incelemediyseniz, sisteminin nasıl çalıştığı hakkında bir fikriniz olmayabilir. Olur da neymiş diye detaylı bakmak gereği hissederseniz, bir dolu aksaklık yanında, fikir sahibi olabileceğiniz bir açıklama ya da kişi de bulamaya bilirsiniz, şaşırmayın.


Eğer bir
blogbul.com kullanıcısıysanız, yüksek ihtimalle blogunuzdaki ilgili linkine tıklayarak oraya giden ziyaretçilerinizin, oradaki hit sayacınıza bir katkısı olmuyordur. Bunu da belirteyim. Çünkü gerekli ID numaranız, kaydolduğunuzda blogunuza eklediğiniz o code parçasında olmayabilir.

Bu noktada konuyu, 'elbette ki bu tür ortamlar olmalıdır'a bağlayacağım. Ama, böyle bir hizmeti vermek için yola çıkarken; saygı, sorumluluk gözetilip, hazırlığın da ciddiyetle yapılması gerektiğinin altını çizmek istiyorum.

Tabii ki bu tür oluşumlar, blog sahiplerine avantaj sağlamaları yanında, kendilerine de reklam geliri temin edebilirler. Ama sağa sola reklam kutucukları yerleştirmeyi bilirken, öncelikle hazırladıkları sistemin eksiklerini tespit edip, onları giderdikten sonra sundukları hizmetin karşılığını buna göre beklemeleri daha doğru olmaz mıydı?!

blogbul.com; kimin olduğu, neye hizmet ettiği, nasıl kullanılacağı bile belirtilmemiş; kısa zamanda internetten gelir elde etme uğruna eksik, özensiz, ilgisiz hazırlanmışa benzeyen bir proje olarak, beni maalesef hayal kırıklığına uğrattı.

Neymiş; Türkçe Blog Dizini yapmak herkesin harcı değilmiş!? Öyle olsa bile, olur olmadık yerlere üye olmamak gerekiyormuş!

(Kontrol ettim de, blogbul.com üyeliğim 8 Mart 2007'de başlamış. Bakalım
blogbul.com yöneticileri(!) sesimi ne zaman duyabilecek de, dizinlerinden çıkabileceğim?!..)

Shopping.com.tr spam mail gönderiyor!


Shopping.com.tr; bir online alışveriş sitesiymiş. Bunu bana gönderdikleri her yerde kullanmadığım mail adresim ve ismimle bana hitap eden,
spam mailleri sayesinde öğrendim!

Böyle bir siteden haberdar bile değilsem (üyesi olmak bir yana, kullanıcısı ya da ziyaretçisi bile değilim), nasıl kişisel profil bilgilerime sahip olabiliyorlar?

Peki, brevis.com.tr üzerinden geldiği gözüken,
Shopping.com.tr'ye ait bu spam mail bana nasıl ulaşabildi?

Shopping.com.tr, bir yanda kendi üyelik sözleşmesinde;
...Kullanıcılarından topladığı her türlü bilgiyi güvenli olarak saklayacaktır. Bu bilgiler gerekli durumlar (Yargı kararları, polis soruşturması, adli takip, pazarlama faaliyetleri) haricinde üçüncü kişilerle paylaşmayacaktır...
ifadesini kullanırken, diğer yanda; kendisiyle hiç ilgisiz birine böyle bir spam maili nasıl gönderir?!

Online hizmetlerden istifade ederken; mail adresi ve profil bilgilerimi ona göre düzenlerim ki olası spam maillerle muhattap olmayayım. Buna göre hangi bilgiyi hangi sitede kullandığımı bilip, az çok takip edebiliyorum.

Ne şekilde gerçekleşmiş diye akıl yürütünce; oklar sadece birkaç seçenek dışında başka bir yeri göstermiyor. Sonuçta, burada hiç teklifsiz maruz bırakıldığım rahatsız edici bir durum var ki; bunu yapan da gönderdiği
spam maille Shopping.com.tr!

Farklı bir şekilde
Shopping.com.tr ismiyle karşılaşmış olsaydım; online alışverişe sıcak bakan biri olarak araştırır, gerektiğinde kullanacağım seçenekler dahilinde bulundurabilirdim Shopping.com.tr'yi. Ama gönderdiği bu spam maille; gözümde spam'ci uyduruk firmalardan hiçbir farkı kalmadı. Acaba kendi yarattığı bu imajın farkında mı ya da bunu ne kadar önemsiyor?

Spam mail gönderen firmalar ya bir şeyin farkında değiller ya da önemseyecek bilinçte değiller ki; gönderdikleri bu spam mailler, kendilerine duyulacak güveni zedeliyor. Maalesef olası müşterilerini de bu yolla kaybediyorlar!

Neymiş; online işlemlerinizde güvenliğiniz ve huzurunuz için mutlaka dikkatli davranmanız, buna rağmen sorun yaşıyorsanız bunu dile getirmekten çekinmemeniz gerekiyormuş!

- - -

3 Mayıs 2007, gelişmeler...

Shopping.com.tr'ye, sitelerine giriş için gereken mail adresimi ve parola bilgimi tarafıma göndermelerini söyledim; oraya kayıtlı olmadığım için bana bir parola ya da mail adresi bilgisi gönderemediler! Bu da; Shopping.com.tr'ye kayıtlı olmadığımı, ama bir şekilde ismime ve ulaşım bilgilerime sahip oldukları için, spam maillerine maruz kalmış olduğumu doğruluyor!

Online alışveriş gibi bir konuda, bilgilerinizin başkalarınca böyle kullanıldığını görmek, çok ciddi bir konu ve rahatsız edici.

Akşam eve geldiğinizde, salonunuzun ortasında size yeni ürünlerini anlatıp satmaya çalışan bir adamla karşılaştığınızı düşünün?! Adresimi nereden buldu, beni nereden tanıyor ki çıkıp gelmiş ve hangi hakla?! Spam maillerle yapılanın da bundan hiçbir farkı yok.

Evime gelecek kişilere, zamanlarına ben karar veririm. Bir kişiyi evime davet etmiş olmam; herhengi bir zamanda kendi tanıdıklarını da göndermesini gerektirmiyor. Bu ne ahlaki ne de yasal bir durum değil!..

Shopping.com.tr'den aldığım spam mail sonrası, profil bilgilerime ulaşabilecekleri sadece birkaç yer olduğu için, onlarla bağlantı kurdum. Durumu bildirdim.

- - -

7 Mayıs 2007, gelişmeler...

1) 07/05/2007/00:04 itibariyle; Shopping.com.tr'den aldığım spam maillere, 'Anneler Günü' ile ilgili fırsatlarından bahsettikleri, yeni bir reklam maili daha eklendi!

Shopping.com.tr'ye (bulabildiğim info@shopping.com.tr, destek@shopping.com.tr adreslerinden) e-posta iletisi göndererek durumu belirttim.
Shopping.com.tr editörü/yöneticisi;

Shopping.com.tr kullanıcısı ya da kayıtlı üyesi değilim. Fakat durum böyle olmasına rağmen bana, ismim ve e-posta adresi bilgilerimle (reklam) 'spam mail' gönderiyorsunuz! Bu durumdan rahatsızım.

Kendi siteniz için öngördüğünüz 'güvenlik/gizlilik' konusundaki yaklaşımı, üyeniz/kullanıcınız olmayanlara göstermemeniz anlaşılır bir durum değil. Kaldı ki 'spam mail' ne yasal ne de etik bir uygulama değildir. Sizin gibi bir online alışveriş sitesinin; oluşturacağı 'güvenin' öneminin farkında olup; 'spam mail' ile ilgi çekmeye çalışmasını başvurulacak bir pazarlama yaklaşımı olarak benimsememesini beklerdim...

e-posta adresim ve isim bilgimi nereden temin ettiğinizi bana açıklamanızı; beni yasal işlem başlatma hakkımı kullanmak durumunda bırakmadan, hangi veritabanı bilgisine dayanarak bu e-postaları gönderiyorsanız, ismim ve onunla ilişikli e-posta adresi bilgimi kayıtlarınızdan çıkarmanızı rica ediyorum.
Bu tür bir pazarlama yaklaşımını, kabul edilemez olarak görüyorum. Yanlışı göstermenin, doğruyu buldurmada önemli olduğuna inandığım için de, buradan gelişmeleri paylaşmaya devam ediyorum, edeceğim...

2) Shopping.com.tr'nin profil bilgilerime ulaşabilecekleri sadece birkaç yer olduğu için, onlarla bağlantı kurup. Durumu bildirmiştim. Doğal olarak veri tabanlarının güvenli olduğu, üçüncü kişilerle paylaşmadıkları, geri dönüşünü aldım...

- - -

8 Mayıs 2007, gelişmeler...

Aldığım e-posta iletisine göre; blogum blogbul.com dizininden silinmiş!?
Merhaba,
Blogunuz "Flynxs" maalesef Blogbul.com a kabul edilmedi.
Bunun nedenleri, blogunuza Blogbul.com butonu koymamanız, blogunuz çalıntı içeriğe sahip olması, blogunuz yeterli içeriğe sahip olmaması, blogunuzda gereksiz içerik veya resim olmasından dolayı olabilir. Bu sorunları düzelttikten sonra lütfen tekrar başvurun.
Saygılarımızla,
Blogbul.com Türkçe Blog Dizini, http://www.blogbul.com.
Bunun için, demek ki 'blogbul kutucuğu'nu blogumdan kaldırmam ve on gün kadar buradan 'seslenmem' gerekiyormuş...

Neymiş; bir yere girerken (üye olurken), nasıl çıkacağınızı da düşünmeniz (hesap etmeniz) gerekiyormuş. Çıkmak, girmek kadar kolay olamayabiliyormuş(!)

- - -

18 Mayıs 2007, gelişmeler sonrası sonuç:

Shopping.com.tr 'spam mail' göndermek yoluyla çok yanlış bir pazarlama taktiği(!) kullanmaktadır ki kendilerine ilettiğim bu rahatsızlığıma, 10 gün geçmesine rağmen bir cevap ver(e)mediler!

Buradan isimlerini kullanarak durumu aktarmış olmamı bile fark etmediler ya da önemsemediler ki; bu, marka-firma değerlerini korumada ne kadar istekli olduklarının da bir göstergesi olsa gerek(!)

Shopping.com.tr hakkında Google'da bilgi bakacak olanlar, buradan benim deneyimimi de okuyacaklar ki, doğal olarak akıllarında orasıyla ilgili sorular uyanacak ve öyle hesapsızca güvenip kaydolmayacaklar o siteye. Fakat bu durum bile vizyonları dahilinde olmamalı ki, ne bir bir özür dilediler, ne de yanlışlık-talihsizlik olduğuyla ilgili bir açıklama yapmaya gittiler...

Bir alış veriş sitesinin dikkat etmesi gereken en önemli unsurlardan biri 'güvenlik', kullanıcılarına vaad ettiği, sağlayacağı 'güven'dir ki; eline geçirdiği veri tabanı bilgileriyle, kişilere 'spam mail' yollayarak kullanıcı edinmeyi amaçlamak, bunun için en yanlış yoldur. Bu
Shopping.com.tr'nin ayıbıdır. Böyle bir tutuma sahip bir siteyi, üstelik de bir alış veriş sitesiyse; kesinlikle kullanmamanızı öneriyorum.

Bilgilerime hangi veri tabanı bilgisinden ulaşmış olabilirler diye düşünüp araştırdığımda, önümde bunun mümkün olabileceği sadece birkaç seçenek vardı. Onları uyardım, bilgi istedim. Onlardan da, "veri tabanlarını, elbette ki üçüncü kişilerler paylaşmadıkları" cevabını aldım. Fakat bu, varolan gerçeği değiştirmiyor. Bu olay, bundan sonra o sitelere karşı da daha temkinli yaklaşmama sebep olacak.

İnternet üzerinde çeşitli şekillerde elektronik posta adresi bilgileri ele geçiriliyor, toplanıyor ve bu adresler başkalarına satılıyor. Evet bu etik değil ama maalesef büyük reklam ajanslarında bile bu yapılabiliyor.

Diyelim ki ünlü bir çikolata/bisküvi markası, web sitesinde ürünlerini tanıtmak için bir ajansa bir oyun hazırlatıyor ve çeşitli ödüller kazanılacağını da belirtip bu oyunu oynamaya çağırıyor.

Siz bu ödülü kazanmak için ürünlerini kullandığınız o markanın yarışmasına katılırken, kişisel bilgilerinizi (isim, e-posta, adres, semt, telefon... gibi ulaşım bilgilerinizi) oraya kaydediyorsunuz.

Sonrasında da oyunu oynayıp, aldığınız puana göre, sonuçların açıklanacağı zamanı bekleyip, ödül kazanıp kazanmadığınıza bakıyorsunuz.
İşte bu vesileyle bilgilerinizi oraya girmeniz bile bir veri tabanına kendinizi kaydetmenize sebep oluyor.

Böylece
hem o firma bir olası kullanıcı bilgisine sahip oluyor, hem de buna yardımcı olan reklam ajansı.

Sonra bir gün o reklam ajansı, etik kuralları bir tarafa bırakıp, para kazanmak için; elindeki o marka sayesinde oluşturduğu veri bankasını değerlendirmek isterse; diyelim ki
Shopping.com.tr gibi de yeni kullanıcılara ulaşmayı arzu eden bir site de varsa; onlara satabiliyor.

Böylece bir bakıyorsunuz; kendinizi "x" çikolata markasının sitesindeki oyuna "y" olarak kaydettiğiniz "z" mail adresinize; kullanmak bir yana adını bile duymadığınız
Shopping.com.tr gibi bir sitenin reklamları gelmeye başlıyor...

Ünlü firmalar, ajanslarda da bunun olabildiğini söylüyorum, gerisini varın siz düşünün.

İnternet üzerinde
hangi bilgiyi nerede kullandığınıza dikkat edin. Mümkünse gerçek bilgilerinizi her yerde vermeyin.

Bir siteye abone olurken ya da kullanıcı hesabı açmanız gerektiğinde; e-posta adresinizi o sitenin ismiyle ilişiklendirin.

Örneğin; kullanacağınız sitenin ismi "abc" olsun, sizin isnimiz de "def" olsun; kendinize abc.def@hotmail.com, def.abc@gmail.com gibi ayırt edici bir e-posta adresleri alın ve kullanın.

Böylece ileride o e-posta adresiniz üzerinden, başka bir yerden ileti alırsanız; bilgilerinizin kimler tarafından paylaşıldığını da fark edebilirsiniz ve tavrınızı da ona göre alırsınız.

Bir dolu istenmeyen e-posta iletisini silmekten sıkıldığımız gerçeği bir yana, bu istenmeyen e-postaların gönderilmesi noktası sorunun merkezi ve bunun ortadan kadırılması, bu bilincin uyanması gerekiyor.


Spam mail gönderilmesi yasal ya da etik değil. Spam mail göndermeye tenezzül eden, hakkında böyle olumsuz bir imaj
çizdiğini bilmiyor ya da önemsemiyor olsa da; ben hiç bir nedenle bunu hoşgörmüyorum. Bu tür firmaları kullanmamaya dikkat ediyorum.

Bilinçli bir tüketici, bilinçli bir kullanıcı olarak, spam mail gönderenleri açıklamaktan kaçınmayın. Böylece kimin ne olduğunu herkes bilir ve ona göre davranabilir.

(Yeni bir konu açıp devam etmektense; gelişmeleri aynı başlık altında aktarmak için, 18/05/2007 itibariyle konu güncellenmiştir.)

2 yorum:

  1. merhaba, blogbul.com hakkında yazdığınız makaleyi görünce, bana gönderilen e-mailin, sizin tarafınızdan yazılmöış olduğunu anladım. İnanın size ulaşmak istedim fakat ne yazık ki e-mail adresinizi veya blogunuzu e-mailinizde belirtmemişsiniz. blogbul.com önceden blogların listelendiği bir toplistti. fakat sonradan hostla yaşanan sorunlardan dolayı dizine çevirdik. Yapyığınız bütün eleştirilerde haklısınız. ama ilerleyen zaman blogbul.com u geliştirecektir. Malum blogbul.com bir şirket sitesi değil. bir garip üniversite öğrencisinin sahip olduğu site. eleştiriniz için tekrar teşekkür ediyorum. biraz daha zaman tanımanızı istiyorum. önümde bitirmem gereken bir okul ve girmem gereken bir KPSS var.

    YanıtlaSil
  2. 'anonim', isimsiz yorumları yayımlamıyorum ama, bu durumda bir istisna yapacağım (yine de, kime cevap yazıyor olduğumu bilmek isterdim!?).

    'blogbul.com' ile ilgili kimseye e-posta iletisi göndermedim! sadece, 'blogbul.com' üzerindeki üye alanına giriş yaptıktan sonra, iletişim panelini kullanarak, durumumu belirten bir yazı gönderdim. o alan 'blogbul.com' bünyesinde olduğu için, hangi üyenin o an o yazıyı yazmış olduğunu göremiyor olmanız; 'blogbul.com'un ayrı bir eksikliği olsa gerek?!

    geç de olsa sesimi duymuş olmanıza sevindim(!) eleştirileri karşılama biçiminizi takdir ettim, bunun için teşekkür ediyorum. eksikliklerin farkında olmanız ve geliştirmek iztemeniz oldukça olumlu bir tutum.

    iyi bir fikirle yola çıkarak, bir yapı oluşturmuşsunuz ama, şu an maalesef bunu tam anlamıyla yönetip, kontrol edemiyorsunuz. 'şirket sitesi' olmasına gerek yok, bunun için sadece biraz sorumlu ve bilinçli bir yaklaşım içinde olunması yeterli, diye düşünüyorum...

    ben, mütevazı bir oluşumdan bile kalite ve özen bekleme hakkını kendimde gördüğümden; sizden, yeterli zamanınız olup 'blogbul.com''u geliştireceğiniz güne kadar, blogumu dizininizden çıkarmanızı ve veritabanınızdan bilgilerimi silmenizi rica ediyorum. size okul ve sınavlarınızda başarılar diliyorum...

    YanıtlaSil

Merhaba! Flynxs | Lynist weblog yorum bırakma alanındasınız.
Ziyaretiniz, ve yorumlarınızda Türkçe Yazım Kuralları'na göstereceğiniz özen için teşekkür ederim!

İçerik hakkında ne düşünüyorsunuz? Konuyla ilgili düşüncelerinizi, hissettiklerinizi, alttaki metin kutusuna yorumunuzu -isim, e-posta, varsa web site gibi detayları da belirterek- bırakarak paylaşabilirsiniz (yorumlarınızda bold, italik görünüm ve link vermek için < b>, < i>, < a> gibi bazı HTML etiketlerini de kullanabilirsiniz).

Saygı sınırlarını aşan ifadeler ve spam içerikli olası yorumlara yer vermemek için, bu blog'da yorumlar, onaylandıktan sonra yayımlanır. Yorumunuzu gönderdikten sonra burada eş zamanlı olarak görüntüleyemezseniz, endişelenmeyin, bu sebepledir.

Flynxs altındaki tüm yorumlardan anında haberdar olmak için yorumlara RSS ile abone olmayı unutmayın. (Bknz: RSS nedir?, Feedlerimi Nasıl Yönetirim?)

Olası soru, öneri ve görüşlerinizi bana, isterseniz 'gmail' adresim 'flynxs.blogspot' üzerinden de iletebilirsiniz...