StumbleUpon


Boş vaktim var ve ilgi alanlarıma hitap eden değişik siteler keşfetmek istiyorum, diyorsanız; StumbleUpon tam sizin için.

Web browser/İnternet tarayıcınızla (i-explorer veya Firefox) çalışan bir eklenti ve üyelik sonrası
StumbleUpon üzerindeki sayfanız aracılığıyla; ilgilendiğiniz konulara göre sayfalar görüntüleyebiliyor ve beğendiklerinizi StumbleUpon sayfanızda yayınlayarak; arkadaşlarınızla paylaşabiliyor, yorumlayabiliyor, sosyal bir ortam oluşturabiliyorsunuz.

En uygun kelimeleri bir araya getirip, arama motorlarından böyle siteleri keşfetmeye çalışmaktan daha pratik ve eğlenceli.


Ben de, varlığını
StumbleVideo servisinin hizmete girmesi haberiyle, keşfetmiş oldum. Yalnız uyarayım, vaktin nasıl geçtiğini anlayamayabilirsiniz. İlginizi çektiyse, rahat bir zamanınızda deneyin.

'Kişisel Video Kanalınız'
StumbleVideo'da; Google Video, YouTube ve MySpace Video’dan rastgele videolar keşfedebiliyorsunuz. Yine StumbleUpon gibi, görüntülenen videoyu beğendim/beğenmedim tercihiniz sonrası, daha ilgili başka videolar görüntüleniyor.

Nasıl ki,
Pandora‘da beğendiğimiz müzikler için, kişi ya da parça ismi belirttiğimizde; bize o tarza yakın bir playlist oluşturuluyorsa; burada da video üzerine benzer bir kriter söz konusu gibi gözüküyor.

Benzer konuda videoları ne oranda başarılı gösteriyor, bunu tam olarak inceleyemedim ama, enteresan web sayfaları bulabilmede gayet başarılı sonuçlar gösterdi.

0 yorum:

Yorum Gönder

Merhaba! Flynxs | Lynist weblog yorum bırakma alanındasınız.
Ziyaretiniz, ve yorumlarınızda Türkçe Yazım Kuralları'na göstereceğiniz özen için teşekkür ederim!

İçerik hakkında ne düşünüyorsunuz? Konuyla ilgili düşüncelerinizi, hissettiklerinizi, alttaki metin kutusuna yorumunuzu -isim, e-posta, varsa web site gibi detayları da belirterek- bırakarak paylaşabilirsiniz (yorumlarınızda bold, italik görünüm ve link vermek için < b>, < i>, < a> gibi bazı HTML etiketlerini de kullanabilirsiniz).

Saygı sınırlarını aşan ifadeler ve spam içerikli olası yorumlara yer vermemek için, bu blog'da yorumlar, onaylandıktan sonra yayımlanır. Yorumunuzu gönderdikten sonra burada eş zamanlı olarak görüntüleyemezseniz, endişelenmeyin, bu sebepledir.

Flynxs altındaki tüm yorumlardan anında haberdar olmak için yorumlara RSS ile abone olmayı unutmayın. (Bknz: RSS nedir?, Feedlerimi Nasıl Yönetirim?)

Olası soru, öneri ve görüşlerinizi bana, isterseniz 'gmail' adresim 'flynxs.blogspot' üzerinden de iletebilirsiniz...