The Ultimate Break, Nestlé KitKat



Akama Studio imzalı “The Ultimate Break”; Nestlé KitKat Fransa için hazırlanmış eğlenceli olduğu kadar güzel de bir viral reklam çalışması. Detayları, www.kitkat.fr'de.

Şu sıralar ülkemizde de,
televizyonlarda dönen 'molana tat kat' sloganlı -ne kadar etkili olduğu tartışılır- bir Nestlé KitKat reklamı (bknz: YouYube: Pelin Karahan Kit Kat reklamı) var.

“The Ultimate Break”e dönersek, evet, ofiste sıkılıp bunalınca minik bir 'çikolata' molası vermek, enfes olabilir. Fakat bu çikolata, Nestlé ürünü mü olur -boykot mevzuları filan da var firmayla ilgili, konunun o noktası bilmiyorum hiç ilginizi çekmiş miydi-, orası, tartışmaya açık ayrı bir mevzuya gider...

kitkat.fr'den sonra bir de Nestlé Türkiye'nin web sitesine bakayım, dedim. Geçen zamana rağmen değişen pek de bir şey olmadığını gördüm, maalesef.

Geçen zamana rağmen, diyorum. Çünkü, 2005'te
Nestlé ile ilgili bir sorun yaşayıp, web sitesi üzerinden yetkili biriyle temas kurmaya çalışmıştık.

Hoş bir deneyim değildi. Sonrasında blogda yazdığım bir yazıda durumu eleştirmiş; Nestlé Türkiye'nin web sitesinin kullanıcı dostu bir arayüzü olmadığını, bunun da maalesef firmanın Türkiye'de son kullanıcıyla teması pek önemsemediğinin göstergesi olduğuna değinmiştim.

Konuyla ilgili -kendi yazımı şuan bulamadım ama,
blogu hâlen devam ettiği için yazısı erişilebilir durumda olan- Serdar Öner'in 'Nestle.com.tr' başlığındaki benzer eleştirel yazısını okuyabilirsiniz. Göreceksiniz ki Nestlé, zamana yenilmemekte oldukça kararlı(!). Ve öyle anlaşılıyor ki, Türkiye pazarında interneti etkin bir mecra olarak kullanmaya pek ihtiyacı yok(!), yaratıcı(!) tv reklamları yeterli görülüyor.

Haftaya, güzel bir animasyonu paylaşarak başlayalım, istemiştim ama, laf uzadı ve bu gönderinin içeriği hâyli esnedi.
“The Ultimate Break”i beğenmiş olacağınızı umuyorum...

2 yorum:

  1. Kesinlikle çok beğendim Lyn,sırtına saplanan makaslar,notlar,kalemler reklamın anlaşılmasını kolaylaştırmış.Sadece Nestle'de değil birçok firmada da web içerikleri yerinde kullanılmıyor,değiştirilip-geliştirilmiyor...

    Yine de bu yazınla bile bazı şeylerin değişeceğine inanıyorum...

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Evet, web'deki içeriklerinin öneminin farkına varamamış birçok yerli firma var, maalesef...

    Teşekkürler, Delfina (: The Ultimate Break'i beğenmene sevindim...

    YanıtlaSil

Merhaba! Flynxs | Lynist weblog yorum bırakma alanındasınız.
Ziyaretiniz, ve yorumlarınızda Türkçe Yazım Kuralları'na göstereceğiniz özen için teşekkür ederim!

İçerik hakkında ne düşünüyorsunuz? Konuyla ilgili düşüncelerinizi, hissettiklerinizi, alttaki metin kutusuna yorumunuzu -isim, e-posta, varsa web site gibi detayları da belirterek- bırakarak paylaşabilirsiniz (yorumlarınızda bold, italik görünüm ve link vermek için < b>, < i>, < a> gibi bazı HTML etiketlerini de kullanabilirsiniz).

Saygı sınırlarını aşan ifadeler ve spam içerikli olası yorumlara yer vermemek için, bu blog'da yorumlar, onaylandıktan sonra yayımlanır. Yorumunuzu gönderdikten sonra burada eş zamanlı olarak görüntüleyemezseniz, endişelenmeyin, bu sebepledir.

Flynxs altındaki tüm yorumlardan anında haberdar olmak için yorumlara RSS ile abone olmayı unutmayın. (Bknz: RSS nedir?, Feedlerimi Nasıl Yönetirim?)

Olası soru, öneri ve görüşlerinizi bana, isterseniz 'gmail' adresim 'flynxs.blogspot' üzerinden de iletebilirsiniz...