Quentin Tarantino & Fiona Apple, Iconoclasts

Sundance Channel'daki 'Iconoclasts' programını izlemiş miydiniz? Kendi alanlarında en iyi ve yaratıcı isimler bir araya gelip birbirlerini anlatıyorlar... Season 2, Episode 3: Quentin Tarantino & Fiona Apple, içlerinde en hoşuma gidenlerden biriydi.

Konser için
Austin Texas'ta bulunan Fiona Apple ile buluşan Tarantino'nun, birlikte geçirdikleri süreyi izlerken, ikilinin yaratıcı yönlerinin derinliğini ve farklı eğlenceli taraflarını keşfetmek çok keyifliydi.

Filmleri ve yeni müzikleri var etme süreçlerinin aslında nasıl benzer olduklarını görebildiğimiz programın, kentte köprü altında yaşayan dünyanın en geniş yarasa kolonisinin uçuşlarını izlemeye gelenlerin arasına katılmak gibi enteresan atraksiyonları yanında, aklımda kalan asıl güzel yanlarından biri de,
başkaları nerdeyse her yıl yeni albüm yaparken Fiona Apple'ın öyle iyi bir çıkış yaptıktan sonra onca imkânı-şansı varken sonraki albümünü neden yıllarca ertelediği ve o süre zarfında neler yaptığını açıkladığı kısımdı.

...hoşuma giden, kendimi yansıtan, söylemekten zevk aldığım müzikler yapmak istiyorum. İlhamın ne zaman geleceği ve o müziklerin ne zaman ortaya çıkacağı belli değil, bunun için kendimi zorlamıyorum, etrafta dolaşıyorum ve o an geldiğinde de parçalarımı yazıyorum. Bir veya iki parça çıkması çok da önemli değil, önemli olan onların içime sinmesi. Yaşamımı sadece bu işi yaparak sürdüreceğim gibi bir zorunluluğum yok, başka işler de yapabilirim. Zamanının geldiğine inandığımda yeni albüm yaparım, başkalarının şarkılarını değil kendi müziklerimi söylemek istiyorum...

Tarantino da benzer şekilde davrandığını, yedi yıl bir filmin fikri üzerinde uğraşıp harekete geçtiğini ve ortaya çıkan şeyden memnun kalmanın ona yettiğini, zamanın önemli olmadığının altını çiziyordu...

Fiona Apple'ın hoş karakteri ve müziği, Tarantino'nun filmleri ve komik tarafları üzerine pek çok detay. Yazıyı uzatmamak için bu kadar bahsetmekle yetinip, izlemediyseniz, bu bölümünü mutlaka izlemenizi öneriyorum.

Bunları şimdi neden yazıyorum? Çünkü,
gece yarısından sonraki tekrarlardan birine denk gelip, Iconoclasts'ın bölümlerinin her hafta cuma akşamı NTV'de yayınlanmaya başlamış olduğunu öğrendim.

Video paylaşım sitelerinde baktım ama göremedim.
Eğer geçmediyse belki bu, Iconoclasts'ın Fiona Apple & Tarantino bölümünü izleme fırsatı da olabilir, diye düşündüm. Nedense NTV'de böyle önemli bir programın tanıtımının pek de sesli yapılmamış olması, tv kanalının şaşkınlık verici politikalarından biri olsa gerek...


Fiona Apple - Extraordinary Machine live, hafta sonu müziği olarak burada bize eşlik ediyor olacak. Wikipedia Fiona Apple veya Sozluk Sourtimes Fiona Apple başlığından, hakkında başka hoş detaylar bulabileceğiniz gibi, dailymotion'dan diğer videolarını da izlemeye devam edebilirsiniz.

5 yorum:

  1. peki nasıl seyredilebilir? torrent sitelerine baktım ama pek bir şey elde edemedim..

    YanıtlaSil
  2. Hollywood'un geneliyle kıyaslanınca dâhi(!) sıfatını alan ama bence kötü bir intihâlciden başka hiçbir şey olmayan Quentin Tarantino; nihayet muradına ermiş: Takashi Miike'nin spagetti western'lerle dalga geçtiğini düşündüğüm ve 27. Uluslararası İstanbul Film Festivali kapsamında "Mayınlı Bölge" gösterimlerinde izlenebilecek filmi Sukiyaki Western Django'da yan rollerden birinde oynuyor.

    YanıtlaSil
  3. Turuncu, adı, çıkınca alınacak dvd'ler arasına eklemek için akılda bulundurulabilir, NTv'de tekrarı yakalanmaya çalışılabilir, ripleyen çıkacaktır beklenebilir (: aklıma gelen seçenekler bunlar, web üzerinde video paylaşım sitelerine ben de baktım, tatminkâr bir sonuç bulamadım maalesef...

    Artemis, evet, 'Django' yorumunu izlemek eğlenceli olacak... Genç sinemacıya filmde lütfedip bir yan rol verilmiş değil sonuçta (: Sinemada karşılıklı temaslara böyle cesaret edilebilmesini ben memnuniyetle karşılıyorum. Tarantino'nun Japon kültürü ve spagetti western merakını biliyoruz, geçen yaz Venedik Film Festivali'nde küratörlüğünü yaptığı bir spagetti western bölümü vardı... Onu 'intihâlci' diye nitelemektense, meraklı ve sentez yapma rahatlığına açık olarak görüyorum, bu da hoşuma gidiyor (:

    YanıtlaSil
  4. tarantino benim adamım.İzlenmeye değer.

    YanıtlaSil
  5. Pınar, öyleyse izlediğinde mutlaka beğeneceğini düşünüyorum (: yorumun için teşekkür ederim, bu sayede kitaplarla ilgili bir blog'la daha tanışmış oldum...

    YanıtlaSil

Merhaba! Flynxs | Lynist weblog yorum bırakma alanındasınız.
Ziyaretiniz, ve yorumlarınızda Türkçe Yazım Kuralları'na göstereceğiniz özen için teşekkür ederim!

İçerik hakkında ne düşünüyorsunuz? Konuyla ilgili düşüncelerinizi, hissettiklerinizi, alttaki metin kutusuna yorumunuzu -isim, e-posta, varsa web site gibi detayları da belirterek- bırakarak paylaşabilirsiniz (yorumlarınızda bold, italik görünüm ve link vermek için < b>, < i>, < a> gibi bazı HTML etiketlerini de kullanabilirsiniz).

Saygı sınırlarını aşan ifadeler ve spam içerikli olası yorumlara yer vermemek için, bu blog'da yorumlar, onaylandıktan sonra yayımlanır. Yorumunuzu gönderdikten sonra burada eş zamanlı olarak görüntüleyemezseniz, endişelenmeyin, bu sebepledir.

Flynxs altındaki tüm yorumlardan anında haberdar olmak için yorumlara RSS ile abone olmayı unutmayın. (Bknz: RSS nedir?, Feedlerimi Nasıl Yönetirim?)

Olası soru, öneri ve görüşlerinizi bana, isterseniz 'gmail' adresim 'flynxs.blogspot' üzerinden de iletebilirsiniz...