Milan'da Santa Maria delle Grazie kilisesinde sergilenen 'Son Akşam Yemeği' (Last Supper), Leonardo Da Vinci'nin en önemli eserlerinden biri.
Resim üzerine, resmedilen karakterlerin aslında başkalarını sembolize ettiği, yansımasıyla dijital ortamda üst üste getirildiğinde normalde görünmeyen başka karakterlerin de resme dahil olduğu, İsa gibi gözükenin aslında Meryem olduğu gibi birçok şey söylendi. 'Son Akşam Yemeği tablosu', birçok kitaba konu oldu.
Napolyon tarafından tezgâh olarak kullanılmış, bombalamalara dayanmış tablo, 1999'da başlayan projeyle yenilenmişti. Yılda 250 bin kişinin görebildiği, 15'inci yüzyıldan kalma bir duvar resmi olan Last Supper, şimdi de yüksek çözünürlüklü hâliyle internete taşındı.
milan.arounder.com altından, Leonardo Da Vinci'nin 'Son Akşam Yemeği tablosu'nun 16 milyar piksellik dijital versiyonu, artık izlenebilecek.
Tablonun, 2007'de nasıl göründüğü üzerine tarihi belge niteliği de taşıyan bu imkânla; Leonardo'nun resmi yapmadan önce bıraktığı çizim izleri, normalde fark edilmeyen ama bu çözünürlükte belirginleşen kupaların şeffaflığı, tablonun aşınma oranı da görülebilecek.
Bartolomeo, Giacomo Minore, Andrea, Giuda, Pietro, Giovanni, Gesù Cristo, Tammaso, Giacomo Maggiore, Filippo, Matteo, Giuda Taddeo, Simone Zelota ile 'Son Akşam Yemeği'ni böyle görebilmek; 15'inci yüzyıldan günümüze, internete, hoş bir yansıma, güzel bir gelişme...
link: haltadefinizione.com
Hoşgörü ve Son Akşam Yemeği
YanıtlaSilÇok yararlı bir çalışma keşke belli başlı diğer klasik eserlerin de böyle detaylı resimlerine ulaşabilsek. Belki bir gün...
YanıtlaSil@Artemis, evet, 'Son Akşam Yemeği'nin farklı yorumlanmış birçok versiyonu var, böyle olması da sanatın hoş taraflarından biri. bunları hoşgörebilmek ise, algı kapasitesi, bilincin gelişkinliğine bağlı...
YanıtlaSilonline sergilerin kapsamının yakın zamanda bu gelişimi göstereceğine inanıyorum. @onaltıkırkaltı bey, o günler uzak değil...