Nescafe, Wake Up



Nescafe, Wake Up
Client: Nestle/Nescafe
Agency: McCann Erickson, Santiago
Creative Director: Rene Moraga
Art Director: Rene Moraga

Sizce de bu reklam, sabah güne başlama yolunun özeti olmamış mı?

Havaların ısınmasıyla beraber 'kahve keyfim' yerini soğuk süt ve bolca buz parçalarıyla shakerda hazırlanan versiyonuna bırakmış olsa da, her zaman favori içeceklerimden biridir Nescafe.

"Keyif" kelimesi reklamlarda her ortamda rahatça kullanılmaya başlamadan çok önce, sadece kahve için "Kahve Keyfi" olarak kullanılırdı diye anımsıyorum. Sizce de en çok ona yakışmıyor mu?

(Görseller, üzerlerine tıklandığında daha büyük ebatta görüntülenebilirler.)

8 yorum:

  1. (...)her zaman favori içeceklerimden biridir Nescafe

    Oysa ben sizi elinizde hep filtre kahve ile düşünmüştüm :)

    YanıtlaSil
  2. @ flynxs:

    Coloribus da reklam, tasarım vb. konularda yayım yapan hoş ve etkileyici bir blog. Bir göz atmanızı (tabii daha önce görmemişseniz) tavsiye ederim :o)

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle en çok ona yakışıyor nescafesiz bir hayat düşünemiyorummm

    YanıtlaSil
  4. Filtre kahve tabii ki öncelikli tercihim :) Beni öyle düşünmeye devam edebilirsiniz, sevgili Tortu.

    Çay yerine 'kahve kültürü' gelişmiş biriyim, türüne göre 'kahve seremonileri' eşliğinde sıklıkla tüketirim. Filtre kahve her yerde içilemeyeceği, hazırlanması saklanması özen istediği için, çoğunlukla ofiste daha pratik yollar tercih etmek gerekiyor, onlardan biri de Nescafe. O yüzden arada böyle bir 'kahve' vurgusu yaptım.

    Artemis, yararlı bir kaynak keşfetmişsiniz. Buradan da paylaştığınız için teşekkür ederim.
    'Reklam' işinde olup da, akla gelen güzel bir fikri hemen uygulamaya geçmeden önce, başkası benzer bir şey yapmış mı diye merak edip Coloribus gibi yerlere uğramayan pek kimse yoktur diye düşünüyorum (ya da öyle olmasını umuyorum). Admiror'da 'pişti' olan reklamları görüp, 'galiba, pek kimse oralara uğrayıp; yapılmış olanı yapmama gayreti göstermiyor', diye düşünebilirsiniz. Fakat o durum da her alanda olduğu gibi, maalesef ticari kaygılarla kolay yoldan kazanç sağlamayla, ya da etikle, yaratıcılık fakirliğiyle ilgili...

    Eda koccaman güzel kahve fincanları görürsen paylaşmayı unutma :) kahveyi sevilen bir fincan/kupada içmek gibisi de yoktur.

    YanıtlaSil
  5. Reklam başarılı ama, özellikle avrupa kültürü açısından.
    sizce de bir müslüman hayata sabah namazıyla başlamalı değil mi?
    Sonra kahve içebilir tabii, orası ona kalmış :)

    YanıtlaSil
  6. 'esprili bir reklam' olarak görebilmek yeterli diye düşünüyorum. değerlendirirken kategorilendirmeye gitmeye gerek yok zira, tabii ki sabah güne farklı aktivitelerle başlamak mümkün :) mesela 'diş fırçalamak'; 'insan' olarak herkesin, güne başlangış için öncelikli aktivitelerinden biri olmalı. yorumunuz için teşekkürler, 'keşşaf' (keşke yorumunuz yanında e-posta veya websayfanızı da bırakabilseydiniz, kime hitap ettiğimi bilmek isterdim).

    YanıtlaSil
  7. keşşaf efendi13.06.2007 15:24

    Meseleyi salt reklam bazında ele alırsak, esprili bir reklam olmasını yeterli kabul edebiliriz. Ancak, burada söylemek istediğim şey, müslüman olarak, olaylara hakim kültürün etkisinden sıyrılırak 'biz olarak' bakmanın gerekli olduğunu düşündüğüm idi. (Bunun kültür açısından da gerekli olduğunu, hayata 'kendi' bakış açımızı korumamız gerektiğini düşünüyorum.)

    "web sayfası ya da e-posta bıraksaydınız" demişsiniz; kiralancak ev belli oldu ama, malum boya badana ve taşınma işleri :)
    Sonraki seferlere bir adres bırakmak nasip olur belki :)
    (nik de böyle daha bi oturaklı oldu sanki?)

    YanıtlaSil
  8. Düşüncenizin, söylemek istediğinizin farkındayım, bundan şüpheniz olmasın, 'keşşaf'. Elbette ki insanlar, bir kısım etkilerin gölgesinde değil, 'kendi' değerlerini önemseyerek, kültür ve bakış açılarıyla yaşamda varol(abilmeli)malıdırlar. Bu noktada size katılmamak mümkün değil zaten.

    Fakat Reklamın künyesine dikkat ettiyseniz, Nescafe, 'Wake Up' ülkemize yönelik hazırlanmış bir reklam değil. Santiago Güney Amerika'dan bir ajansın çalışması. Öyle olmasaydı, kültürümüze uymadığını, reklamın yerelleştirme safhasında belki yeterince duyarlı davranılmadığını, hatta belki de böylesi popüler kültür beslemeleriyle varolan değerlerimizin yozlaştırıldığını bile konuşabilirdik (öğleden sonra güzel bir Türk kahvesi içmek varken, niçin sabah sabah Nescafe içilsin ki(!)).

    Reklamı buradan paylaşmamın amacı (ki arada düynadan denk geldiğim, hoşuma giden işleri buradan paylaşıyorum), sadece bir kahve sever olarak, esprili vurgusunun hoşuma gitmesi. Bu sebeple sizin de katıldığınız gibi, meseleyi sadece salt reklam bazında ele alıp, esprili bir reklam olmasını yeterli kabul ediyoruz :) İlginiz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Merhaba! Flynxs | Lynist weblog yorum bırakma alanındasınız.
Ziyaretiniz, ve yorumlarınızda Türkçe Yazım Kuralları'na göstereceğiniz özen için teşekkür ederim!

İçerik hakkında ne düşünüyorsunuz? Konuyla ilgili düşüncelerinizi, hissettiklerinizi, alttaki metin kutusuna yorumunuzu -isim, e-posta, varsa web site gibi detayları da belirterek- bırakarak paylaşabilirsiniz (yorumlarınızda bold, italik görünüm ve link vermek için < b>, < i>, < a> gibi bazı HTML etiketlerini de kullanabilirsiniz).

Saygı sınırlarını aşan ifadeler ve spam içerikli olası yorumlara yer vermemek için, bu blog'da yorumlar, onaylandıktan sonra yayımlanır. Yorumunuzu gönderdikten sonra burada eş zamanlı olarak görüntüleyemezseniz, endişelenmeyin, bu sebepledir.

Flynxs altındaki tüm yorumlardan anında haberdar olmak için yorumlara RSS ile abone olmayı unutmayın. (Bknz: RSS nedir?, Feedlerimi Nasıl Yönetirim?)

Olası soru, öneri ve görüşlerinizi bana, isterseniz 'gmail' adresim 'flynxs.blogspot' üzerinden de iletebilirsiniz...